Нове покриття гелю стимулює зростання кісткової тканини на поверхні імплантатів

Згідно з даними нового дослідження, проведеного вченими зі Швеції і Франції, покриття гелів здатні підвищити остеоінтеграцію й понизити ризик відторгнення дентальних імплантатів.

Успіх дентальної імплантації залежить від інтеграції імплантата в прилеглу кісткову тканину. Вчені зазначають, що для поліпшення остеоінтеграції титанових імплантатів із кістковою тканиною можуть використовуватися покриття гелів, які зроблені на основі великої біологічної молекули, модифікованої гіалуронової кислоти.

Результати експериментів із розсіяння нейтронів, проведених французькими вченими, виявили, що білок, стимулюючий зростання кісткової тканини, можна зв’язувати з поверхнею імплантатів і контролювати його вивільнення.

Дослідження, опубліковане ученими з Уппсальського університету, Швеція, й Інституту Лауе-Ланжевен, Франція, в журналі Advanced Engineering Materials, засвідчило, що на покритих гелем поверхнях титанових імплантатів можуть закріплюватися білкові молекули. Вони можуть повільно вивільнятися під час взаємодії з розчином, який містить іони кальцію, стимулюючи зростання кісткової тканини на поверхні імплантата.

Шари гелю завдовжки в декілька мільйонних доль міліметра оцінювалися вченими Інституту Лауе-Ланжевен з допомогою технології відображення нейтронів, яка дозволяє отримати детальну картину того, що відбувається на поверхні імплантатів.

Дослідження виявило, що кістковий морфогенетичний білок BMP — 2 зв’язується з гелем, водночас протеінова оболонка залишається стабільною у воді, але може повільно вивільняти білок у разі додавання розчинів, які містять кальцій.

Наразі дослідники приступили до випробувань розроблених ними матеріалів для покриття металевих імплантатів, що встановлюються кроликам.