Плазма атмосферного тиску може застосовуватися в стоматологічній практиці і лікуванні раку порожнини рота

Результати недавнього дослідження, опублікованого на сайті журналу European Physical Journal D, зафіксували, що технологія на основі нового джерела випромінювання — плазми атмосферного тиску, може використовуватися для стоматологічних операцій і лікування раку порожнини рота.

Плазмова медицина займається вивченням взаємодії плазмових струменів атмосферного тиску з біологічними тканинами, для розробки нових методів лікування захворювань.

Дослідники з Університету Нотр-Дам вивчили різні типи ушкоджень ДНК, викликані дією плазми атмосферного тиску. Вчені зазначають, що результати цього дослідження можуть призвести до розробки альтернативних методів лікування раку і знайти практичне застосування в стоматологічній практиці, лікуванні шкірних захворювань і хронічних ран, а також у низці косметичних процедур, таких як вибілювання зубів.

Оскільки випромінювання не проникає в тканини людського організму глибше, ніж на декілька мікрометрів, воно може використовуватися тільки для поверхневих форм раку, таких як рак порожнини рота й рак шкіри. Зараз дослідники вивчають альтернативні методи проникнення плазми, що дозволить використати цей метод для лікування інших видів раку.

У рамках цього дослідження, сфокусованого виключно на ДНК, дослідники спостерігали значне ушкодження ДНК у ракових клітинах, опромінених плазмою атмосферного тиску.

«Клітина є досить складною системою, — пояснює провідний автор дослідження Сільвія Птасинська, доцент кафедри фізики Університету Нотр-Дам. — Нам належало вивчити дію на ізольовану молекулу ДНК. Ми ізолювали ДНК, щоби зрозуміти механізм, з допомогою якого плазма викликає ушкодження. Ми змогли спостерігати різні типи ушкоджень ДНК, включно з одноланцюговими і дволанцюговими розривами. Якщо нам вдасться збільшити ушкодження ДНК, ми зможемо ефективніше боротися з пухлинами».

Дослідники зазначають, що випромінювання не ушкоджує ДНК у здорових клітинах, на відміну від ракових, а це  дозволяє стверджувати про можливості використання нового методу для цілеспрямованої дії на ракові пухлини.