Що треба робити, щоб не мати претензій до стоматологів?


Згідно з даними статистики перше місце по кількості скарг на якість медичної допомоги займає саме стоматологія. Іноді претензії не обгрунтовані і викликані міжособовими стосунками, що не склалися, або не виправданими бажаннями пацієнта. Але іноді люди стикаються і з явними порушеннями прав пацієнта. Чим же це можна пояснити?

Судячи з реклами, велика частина населення страждає саме стоматологічними захворюваннями, про це можна судити і по постійно зростаючому числу нових клінік, центрів і тому подібне. Це зростання обумовлюється і тим, що основний перелік стоматологічних послуг і послуг з протезування не входять в систему обов’язкового медичного страхування, тобто вони є платними послугами. А у безкоштовних районних стоматологічних поліклініках люди завжди раді викласти свої “кровні” за імпортну анестезію і інші “якісні зарубіжні” матеріали.

Адже найчастіше в таких проблемах винні саме ми самі. По-перше, ми нехтуємо гігієною і заходами профілактики (адже з лікуванням зубів зазвичай дотягуємо до “переможного” кінця, поки не стане зовсім вже тяжко). По-друге, не завжди ми дорожимо наявними зубами. З легкістю приймаємо рішення про видалення хворого зуба, відмовляючись при цьому від пропозиції лікаря витратити трохи більше часу на його лікування. По-третє, багато хто вірить, що зробивши собі нову “фарфорову” посмішку, подібно до багатьох західних зірок, стануть набагато щасливіші. Адже ніякі протези не служитимуть краще за свої рідні (нехай навіть і вже ліковані) зуби. По-четверте, багато хто переконаний, що усунути усі проблеми можна вмить, за одне відвідування лікаря-стоматолога, адже це зовсім не так. Скільки випадків ускладнень відомі з практики після таких “одномоментних” лікувань під наркозом відразу декількох зубів.

Отже, як же поступити правильніше, якщо проблем із зубами Вам уникнути не вдалося. Спершу необхідно вибрати собі лікаря. Не думайте, що в усіх платних клініках сидять кращі фахівці, це зовсім не так. До пошуку треба підійти з усією серйозністю. Не керуйтеся при цьому принципом “чим дорожче, тим краще”. Це теж помилка. Не слід орієнтуватися і тільки територіальною ознакою (тобто близькістю знаходження до будинку або роботи).

Краще всього розпочати з опитування родичів, знайомих. Звернути увагу тут варто на лікарів, до чиєї допомоги прибігають постійно, адже ніхто не користуватиметься послугами поганого лікаря тривалий час. Було б не погано, якщо ваш порадник показав би на особистому прикладі роботу стоматолога. Не варто соромитися, якщо співрозмовник захоче показати пломбу або вставлений зуб в глибині рота. Зробивши, нарешті, свій вибір, і відправившись в клініку або іншу установу, де працює ваш майбутній лікар, Ви можете детальніше дізнатися про нього в реєстратурі, ознайомитися з ліцензією клініки, з пропонованими послугами. Іноді корисним буває постежити за пацієнтами, що сидять в черзі, якими вони заходять в кабінет, якими виходять, що говорять.

І ось Ви в кабінеті. Помилка багатьох – замовчування про які-небудь проблеми. Краще чесно розповісти про себе, про свої звички, спосіб життя, захворювання. Це допоможе лікареві зробити деякі висновки, що стосуються лікування і подальшої профілактики. Не кваптеся і не квапте доктора з обстеженням. Краще детально обговорити з лікарем нинішній стан, подальше лікування. Слухати потрібно дуже уважно, а краще всього попросити оформити усю інформацію письмово, хоча хороший фахівець Вам це запропонує сам. Довіряйте своєму лікареві і не нав’язуйте своєї думки. Не чекайте і не вимагайте обіцянок відмінного результату. Вартість лікування (протезування) краще всього обговорити заздалегідь, щоб надалі уникнути конфліктних ситуацій. Строго наслідуйте усі призначення і рекомендації лікаря. Ні в якому випадку не пропускайте призначені прийоми. Якщо ж ви щось не виконали, краще зізнайтеся в цьому чесно. Не варто так само при “прийманні” робіт (особливо при протезуванні) поспішати із заявами, що “все дивовижно”, краще як слід спробувати “обновку”, щоб потім уникнути зайвих проблем.

Результат лікування залежить від трьох складових: уміння лікаря, Ваших особистих установок і Вищих сил. Останнє, звичайно, від нас не залежать, а ось перші дві в нашій компетенції.

Якщо ж при лікуванні Ви залишилися невдоволені чим-небудь, не поспішайте “починати війну”, переконаєтеся в обгрунтованості Ваших претензій. Хотілося б, щоб вище перелічені рекомендації допомогли Вам в спілкуванні із стоматологами і досягненні найкращих результатів лікування і протезування.


Київ, Львів, Івано-Франківськ, Тернопіль, Рівне, Луцьк, Вінниця, Чернівці, Хмельницький, Дрогобич, Калуш, Ужгород, Виноградів, Черкаси, Житомир, Нововолинськ, Біла Церква, Коломия, Самбір, Полтава, Кам'янець-Подільський, Червоноград, Стрий, Хуст, Умань, Ковель, Мукачево, Новояворівськ, Жовква, Золочів - відвідувачі саме з цих міст найчастіше знаходять відповіді у нас на сайті.


Теги: амін львів Стоматолог

Коментарі 1 коментар

  • Особисто я вже давно вибрала лише одного стоматолога, якому довіряю свої зуби. З радістю рекомендую його своїм знайомим. Подобається і ставлення, і те, як він працює, і, звісно, результат. Гадаю, так, як і за кордоном, у нас в країні набуває популярності звичка мати особистого стоматолога.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *